Grafika, Arculat, Weboldal - Webáruház, online marketing

Blog

Milyen egy SEO-barát szöveg

Milyen egy SEO-barát szöveg

milyen egy seo barat szoveg

A SEO-barát szöveg, olyan amit szeret a google mert tartalmas, eredeti szöveget tartalmaz, mind a honlapon és a blogbejegyzésben is. A SEO egy angol rövidítés, Search Engine Optimization, szó szerinti fordításban a keresőmotorok optimalizálását jelenti. Akár rövidebb, akár hosszabb a szöveg a lényeg a tartalmon van.
Mivel már az iskolában is elég rossz jegy járt a másolásért, ezt weboldalunkon se tegyük. Ahogy a tanár sem szerette, ha át akartuk verni, ugyanúgy a google robotunk sem szereti, ha palira vesszük őket. Ha más oldalról másolt, vagy akár összeollózott cikkre bukkan, azért nagyon pipa tud lenni. Ne kockáztassunk ilyen olcsó és számunkra méltatlan lépéssel. Hiszen így a mi lelkiismeretünkkel is el kell számolnunk és a büntetésünk is egy sokkal hátrébb levő helyezés lesz.

Mire figyeljünk, ha SEO-barát szöveget szeretnénk?

  • A jó és tartalmas szöveg csak egy szempont, nagyon sok mindenre kell figyelnünk, hogy SEO-barát is legyen.
  • A címválasztás már fél siker, hisz ha figyelemfelkeltő egy blogbejegyzés címe, nagy valószínűséggel többen rákattintanak és olvassák. Ha nem győzte meg a cím a látogatót, meg sem fogja nyitni, lehet akármilyen tartalmas írás, erre figyeljünk nagyon oda.
  • A cím minden esetben tartalmazza a kulcsszavunkat, ha lehet már a cím elején.
  • Az ideális cím maximum 6 szó, ha több szóból áll, akkor a cím elején, végén legyenek a fontos szavak, mert az olvasó ha nem is olvassa végig, de az elejét, végét biztosan.
  • A cím után legyen egy rövid bevezető, abból a pár sorból rá kell jönnie a látogatónak, hogy miről fog szólni a szöveg. Itt fogja eldönteni, hogy tovább olvassa-e, ezért mindenképp, frappáns, lényegretörő bevezetőt írjunk. A kulcsszó itt is legyen benne a szövegben.
  • Tördeljük a szöveget 4-8 soronként, sokkal könnyebb a szemnek is ha nem egy összefüggő, 20 soros szöveget kell olvasnia. A robotok szemének is sokkal jobban tetszenek ezek az oldalak.
  • Legyenek a szövegben alcímek. Alcímek között is legyen több bekezdés és a cím után se rögtön azzal kezdjük. Az alcímekben is helyezzük el a kulcsszavakat.
  • A SEO-barát szövegben még vannak felsorolások, táblázatok.

  • Képeket mindenképpen tartalmazzon a bejegyzés. A képek alt címeit is töltsük ki, a kulcsszót is ideális esetben tartalmaznia kell, mert  a google robotok ezt is nézik.
  • Képek tömörítésére, kicsinyítésére, optimalizálására használhatunk ingyenes programokat,
  • Egy felméréssel kimutatták, hogy az embert ábrázoló képeket szinte mindig megnézik. A blogbejegyzésnél, írásoknál nagyobb százalékban nyitják meg, az embert ábrázoló képekkel illusztrált írásokat.
  • A képek méretezése is fontos, hiszen ezen múlik, hogy mennyire tölt be gyorsan az oldalunk. Ellenőrizzük le és ha kell méretezzük át a képeket.
  • Fontos még az egyszerű, érthető megfogalmazás és rövid, tömör mondatokat használjunk. Ne szórjuk tele szakzsargonnal honlapunkat, mert nem az a lényeg, hogy mi értsük, hanem a laikus látogatóinkat kell meggyőzni velük.
  • Használjunk belső linkeket, amelyek másik oldalunkra vezetnek. Így további információval gazdagodik a látogatód, ezáltal tovább is lesz az oldaladon. A google robotok pedig ezáltal, hogy mennyi időt tölt nálad az olvasó, értékesebbnek vélik honlapodat és előrébb helyeznek a találati listán.
  • Kifelé mutató link is előnynek számít. Hivatkozhatsz egy általad hasznosnak vélt oldalra, ami releváns a te cikkeddel, blogbejegyzéseddel. Ezt linkmegjelöléssel tedd meg, de arra ügyelj, hogy a linket új ablakban nyissa meg az olvasó, így a te weboldaladról nem navigálod el, hanem könnyen visszatérhet hozzád.
  • A horgonyszöveg is tartalmazzon kulcsszót.

    A horgonyszöveg az a szöveg amire egy másik linket helyeztek. Ilyennel akkor találkozunk amikor egy belső linkmegjelölésnél, átvezetjük egy másik oldalunkra az olvasót. Itt fontos az, hogy arra az oldalra amire navigáljuk, az ott használt kulcsszavunkra kerüljön a link. Tehát ne a „kattints ide”! vagy „itt olvashatsz többet”! feliratokra tegyük a linket, hanem kulcsszavakra, akár az oldal címére, mint itt is lejjebb „A Tipográfia avagy játék a betűkkel” pirossal írott, belső linkünknél.

  • Használjunk címkefelhőt a bejegyzésünk mellett. Itt a bejegyzések kulcsszavait helyezzük el, amire a látogató rákattintva a blogbejegyzéshez jut. Nemcsak a kulcsszó sűrűségbe számít bele, hanem belső linknek is számít, tehát nagyon fontos a SEO helyezés szempontjából.
  • A bejegyzésünk lezárása is lényeges, valami frappáns dolgot írjunk, hogy emlékezzenek ránk később is.
  • A végén ne felejtsük el még egy cselekvésre ösztönző felhívást is elhelyezni, az írás alatt. Igen az emberek szeretik ha megmondjuk nekik mit csináljanak. Ők pedig majd eldöntik, hogy megteszik-e végül.

Hány szót tartalmazon a SEO-barát szöveg?

  • Az optimális szöveg ha képet is tartalmaz kb. 1000 szó, ez 5 perces olvasott szöveget jelent. Ez a blogbejegyzés 993 szót tartalmaz. A SEO szempontjából, már 300 szó is elég, de a robotok szeretik, a hosszabb, akár 2000 szót is tartalmazó szöveget is.
  • A lényeg az írott szöveg értékén van, minden esetben, akár egy rövidebb blogbejegyzést írunk, akár egy hosszabb szakmai témát fejtegetünk.
  • A kulcsszó az írott szövegben, ideális esetben 2-5 % körül van. Mivel a robotok szinonimákat is tudnak már értelmezni, ezért nyugodtan használjunk rokonértelmű szavakat is. Pl  piros cipő – vörös lábbeli, weboldalkészítés – honlapkészítés, így elkerüljük a kulcsszó halmozást is, ami szintén nem tenne jót a helyezésünknek.
  • Normál betűméretet használjunk, hogy legyen jól olvasható a szöveg. Volt olyan, hogy az apró betűk miatt nem olvastam el az írást, pedig a cím figyelemfelkeltő volt és valószínű érdekes lett volna a cikk is, de a kis betűk elrettentettek.
  • A betűtípusból ne keverjünk sokat leírásoknál. 2-3 betűtípust használjunk maximum a szövegben. Így egységes marad a leírt szöveg és nem lesz túlzsúfolt hatású. A Tipográfiáról, avagy játék a betűkkel, ebben a blogunkban olvashatsz.
  • Végül a helyesírást is ellenőrizzük le és olvassuk át újra.
  • Tegyük fel a kérdést. Hasznos információt közlök? Értékes a tartalmam a közönség számára? Minden érthető egy laikus számára is?
  • Ha a válasz mindenre igen, nincs más hátra, juttassuk el a közönség számára.

A felsorolásból láthatjuk, hogy nem elég megírni egy szöveget. Nemcsak tartalmilag kell elkápráztatni a google robotokat és egyben a látogatókat is, hanem nagyon sok apróságra is figyelnünk kell, ahhoz, hogy tényleg weboldalunk, webáruházunk SEO-barát is legyen. Ezekre figyeljünk, mikor szövegtartalommal töltjük fel az oldalunkat. Ha a cikkek, blogok írásánál is betartjuk ezeket a szempontokat, akkor a szövegi része már googlebarát lesz a honlapodnak.

Ezzel a lépéssel is már sokat tettél, hogy a google robotok szeressenek téged (SEO-barát szöveg) és már tudjuk, velük nagyon kifizetődő jóban lenni. Hiszen a helyezési listán ezeket a szempontokat betartva fogunk előrébb kerülni.

Scroll to Top