Blog

A tartalommarketing diszkrét bája

A tartalommarketing diszkrét bája

a tartalommarketing diszkret baja

A tartalommarketing minden weboldalnak egy nagyon fontos része.

A tartalommarketing lényege amire az emberek felkapják a fejüket, valami lenyűgöző dolog, ami megérinti őket. Amit az olvasók megosztanak és így, mint egy vírus elkezd terjedni a neten. Ez a marketingtípus is később vásárlásra ösztönöz, de ezt nem direkt formában teszi, hanem diszkréten, csendben várja, hogy beérjen gyümölcse. Nagyon tapintatosan vár a sorsára, mert tudja ez a türelem később megtérül számára. Ha ezt a marketing stratégiát követed és nem a gyors meggazdagodás lebeg a szemed előtt, hosszú távon sokkal kifizetődőbb lesz ez az út. A mai reklámvilágban, ebben az irányban megy a trend, egyre több nagy cég, világvállalat jött rá és használja is már előszeretettel.

Az egyik legrégebbi és leghíresebb történet ami szintén egy zseniális tartalommarketingről szól, 1900-as  évekre nyúlik vissza.

Egy francia testvérpár gumiabroncsokat kezdett gyártani. Kiadtak egy ingyenes kiadványtérképet, ami tartalmazta Párizs és a környékén található legjobb szállodák és éttermek listáját. Céljuk az volt, hogy így az autósok az útjuk során felkeresik ezeket a helyeket, ezáltal  többet autóznak, így gyorsabban kopik az autó gumija … így megnövelhetik pótkerék eladási forgalmukat. Ezt a testvérpárost úgy hívták, hogy Edouard és André Michelin. Igen a napjainkban is jelenlevő Michelin gumiabroncsról és a Michelin csillagos éttermeket tartalmazó könyvről van szó, mert az a térkép ekkora nemzetközileg elismert könyvé nőtte ki magát. Óriási elismerés bekerülni a Michelin Guide kiadványába, amit minden évben frissítve kiadnak újra. Magyarországon az első Michelin csillagot, 2010-ben a Costes étterem érdemelte ki, konyháját Miguel Rocha Vieria vezetésével.

De az első teljes magyar elismerést 2011-ben  a Gerbeaud ház tagjaként, az Onyx étterem kapta meg.  Szulló Szabina és Széll Tamás vezetésével ez volt az, amikor magyar szakácsok munkáját ismerték el. Hatalmas visszaigazolás ez, a világ bármelyik pontján egy szakács ezzel felért a csúcsra. Igaz sosem a séf kapja ezt a címet, hanem az étterem, de ezzel a „díjjal” a főszakács keze alatt irányított team van elismerve. Ez náluk szerintem pont annyit ér, mint  a filmes világban az Oscar. Mindez ott kezdődött, hogy két francia fickó, kitalált egy zseniális marketingfogást … Ez egy jó példa volt szemléltetni, milyen egy igazán ütős, ötletes, frappáns tartalommarketing.

A múltban is de nem ennyire régen, körülbelül 15 éve a tartalommarketing még nagyon drága mulatság volt, mert a nyomtatási költségek megemelték az árát, szórólapok gyártási költségei, papírformátumú levelezésre elköltött összegek. Az internetes világban viszont ezek a kiadások minimálisra csökkentek, mert “csak” megírni kell a cikkeket és a közönséghez aprópénzért jutnak el. Egy minőségi tartalom megírása szinte az egyedüli költség, mert maga a terjesztése ingyenes, hiszen azok az emberek fogják hírét vinni, reklámozni akiknek íródtak.

Pont akkora sikere lehet egy ilyen tartalommarketingnek, mint egy főműsoridőben futtatott tévéreklámnak, csak éppen a médiareklám hatalmas költsége nélkül.

Fontos, hogy a látogatóinknak hasznos információt adjunk és ez lényeges a keresőoptimalizálás szempontjából is. Hiszen a google robotok nézik a tartalmat, hogy mennyire releváns a profiloddal és hogy mekkora tudást adsz át vele az érdeklődőknek. Ez mind első számú elvárás a weboldalon, mert a tartalom és ahogy az tálalva van, nagyon sok mindent elmond rólad, a betérő vásárlónknak. Ha ennek tudatában vagyunk és tényleg értéket közvetítünk, akkor a tartalommarketing a honlapodon, nagyon jól fogja áramoltatni a vásárlókat feléd.

Láthatod, hogy egy tökéletes weboldal milyen összetett dolog, de minden lépése a vásárlókért van és ez teszi igazán széppé és örömteli munkává! Vegyük sorra mire is figyeljünk, ha mi is hangsúlyt szeretnénk fektetni erre.

A tartalommarketing legfontosabb szabálya, hogy ne akarjál közvetlenül eladni velük!

Ezek a cikkek, blogok, videók nem azért készülnek, hogy fényezzük termékünket és így “tukmáljuk” a vevőkre. Itt a lényeg, hogy mi most csak adunk. Adunk tudást, szakértelmet, válaszokat a látogató felmerülő kérdéseikre. Ha a cikk végén ott van a terméked és még villog is az ára, az nem tartalommarketing. Minél több, az oldaladdal releváns tartalmat kell adni a látogatóidnak.

A betérő szereti olvasni a hasznos tanácsokat, ha segítesz neki valamilyen döntésben és utat mutatsz neki. Ennek a marketingnek a másik lényege, hogy a csapból is te folyjál! A blogok a cikkeid mind ott legyenek minél többször a világháló sűrűjében, folyamatosan csordogáljon ebben az óriási virtuális csatornarendszerben. Minél több keresőszóra dobjon ki a google, így a nagy számok törvénye miatt, az érdeklődő is előbb utóbb rád talál.

Igen, de ehhez az kell, hogy írj, írj és írj.

Ami viszont biztos, hogy legyen az oldaladra releváns és feleljen meg a felhasználok igényeinek. Írj mindent ami a profilodba, témádba vág. Tartalmas, lényegre törő, tanulságos cikkeket.
Milyen kérdés merülhet fel a látogatókban? Gondolkozz az ő agyukkal és ha kitaláltad írj arról. Írd meg egy kulcsszó köré  a tartalmas, értékes választ és a google keresőbe is előrébb fogsz jutni.

A tartalommarketing diszkrét bája

A jó tartalommarketing megírásánál, fontos hogy a megírt szöveg keresőbarát is legyen egyben. Aki jártas ebben a témában, már eleve úgy írja a blogszöveget, hogy ezeket a szempontokat betartva figyel a SEO előírásokra is. Így a megírt cikk nemcsak tartalmas, szakmai ismereteket átadó írás lesz, amit az olvasó értékel, hanem a keresőrobotok szemszögéből is értékes, keresőbarát szöveg fog születni. Ez is nagyon fontos a tartalom megírásánál, hiszen az olvasóhoz ez az egyik út, hogy  eljusson az írásunk, ha a google találati listáján előre kerülünk vele.

Ennek pedig legfontosabb alapelve a keresőbarát szöveg. A másik terület amivel sokat mozdíthatunk előre, hogy a cikk eljusson ahhoz a célcsoporthoz akinek szántuk, az pedig a közösségi média. Talán itt van a legnagyobb szerepük, mert a legkisebb anyagi ráfordítással, a legnagyobb tábort érhetjük el velük. Itt megemlítem azt is, hogy nagyon fontos a jó cím, hiszen csak akkor fogják megnyitni és elolvasni, ha a cím ütős és figyelemfelkeltő is egyben.

 Milyen tartalommarketing közlési formák vannak?

  • céges blogbejegyzések
  • PR cikkek
  • kiküldött hírlevél
  • facebook marketing
  • pinterest, instagram
  • videók
  • esettanulmányok
  • látógatói fórumok

Ezeknek bármelyik formáját választjuk, mindenképp legyünk tisztában, hogy ez egy hosszú tanulási folyamat. Hiszen megírunk egy tartalmat, ami szakmailag is értékes, majd mikor útjára bocsájtjuk a cikket, onnantól jön még a fejlődés következő fázisa.
Hiszen a visszajelzésekből és az elemzésekből fogjuk látni, hogy az a vonal amin haladunk az jó-e? Ha jó a tartalom, mert tetszik az olvasóknak, akkor nyert ügyünk van, csak írnunk kell rengeteg cikket hasonló témában, felépítésben és minőségben.

Összefoglalva milyen az ideális tartalommarketing

  • ha a címen túljutott felkeltetted a látogató érdeklődését, mert neki íródott, elkezdi olvasni, de innen is még nagyon hamar leléphet, ha a szöveg bonyolult és nem érti, nem fog tudni azonosulni vele és visszafordul,
  • legyen egyértelmű már az első pillanattól miről szól, így el tudja dönteni érdekli-e?
  • próbáljunk meg az olvasó érzelmeire hatni, mert ez a kulcsa mindennek
  • valamilyen esetleges felmerülő problémamegoldás legyen a tartalom célja, vagy rávilágítunk egy témára más szögből is
  • a minőségi tartalom fontos lényege az is, hogy a látogató vizuálisan, azonnal azonosulni tudjon vele,
  • a közösségi médiában nem a mennyiség, hanem a minőségi tartalom a lényeg. Több időt vesz igénybe, de megtérül a befektetett munka.
  • a minőségi tartalom legyen még hiteles, kár túlfényezni, valótlan dolgokkal kápráztatni az olvasókat, mert ez nagyon hamar visszacsattan. Kutatásokra épüljön és valós adatokat használjon arra, hogy bebizonyítson valamit, a céggel, termékkel, eladással kapcsolatban.
  • ha jól tudunk kérdezni egy bizonyos témában, akkor nagyon jó irányba megyünk, hiszen akkor tudjuk pontosan, mi érdekli az olvasókat, hiszen amit mi kérdeznénk, pontosan arra keresi az olvasó is a választ
  • a közönséghez el kell juttatni ezeket a tartalmakat, mert sajnos nem ők fognak kopogtatva jönni értük, maximum a keresőszóra, a google-ból, de az sem azonnali eredmény, tehát a közösségi médiát kell bevetni,
  • ne csak leírt szövegben gondolkozzunk, a fiatalabb generáció jobban szereti és szívesebben nézi a videókat. Sokan ezért már elkészítik a videós és a szöveges verziót is egy témára.
  • Legyen a szöveg eredeti, trendi, akár meghökkentő, vagy nyugodtan lehet vicces is. A lényeg, hogy működjön a marketing, áramoljon a reklám, az emberek terjesszék!

  • mindig az ügyfél szemszögéből nézzük a témát, okfejtést,
    a közönségnek írjunk ne magunknak. Olvassuk át olyan szemmel is, mert lehet hogy mi értjük, de még odakívánkozik egy rész, amit mi kihagytunk, átugrottunk,
  • közzététel után is ellenőrizzük le, akár hírlevél, akár blogbejegyzés, akár egy facebook hirdetésről van szó, mert találhatunk bakikat, például nem működik egy klikk gomb,
  • régebbi cikkeket is nyugodtan elővehetünk, ha átírjuk, aktuálissá tesszük őket,
  • fontos az is, ha valaki jól ír és ismeri a terméket még nem biztos, hogy jó tartalommarketinget is tud gyártani, hiszen sok szakember olyan szavakat használ amit egy laikus meg sem ért ezért, ez nem jó vonal. Tehát szakzsargonmentes legyen, könnyen érthető és az olvasó nyelvezetére épüljön.
  • a minőségi tartalom még diszkrét és megértő. Nem eladni szeretne, hanem tanácsot adni. Ebből az elégedett olvasók táborából később bizonyos százalékuk úgyis vásárlók, vagy reklámozók, megosztók lesznek. Mindkettővel csak nyerünk és jól járunk.
  • ez egy lassú folyamat, idő kell míg beérik a tartalommarketing gyümölcse. Az emberek nem fognak azonnal vásárolni, tehát türelem, türelem, türelem.

Mindent összevetve nekem van egy fontos mondatom a végére. A tökéletes tartalommarketing olyan amire az emberek emlékeznek. Amiről a boltban, a munkahelyükön, a facebook-on beszélgetnek. Tehát fogjuk meg a látogatókat, valami egyedi, különleges stratégiával. Ezzel minden esetben kiemelkedőt alkothatunk ebben a “lassú víz partot mos” szlogenű feltörekvő marketingfogással. Ha kialakítottunk egy tábort aki követ minket, akkor már megvan a bizalom. És ha a bizalom megvan, akkor jöhet az értékesítés is!

Jól megválasztott tartalommarketing + türelem = elégedett és visszatérő vásárlók! Mert magától szárnyra kap, szájról-szájra jár, vagyis like és megosztásgombra száll.

Scroll to Top