A kulcsszavak fontossága a weboldalon
A kulcsszavak megválasztása nagyon fontos lépés a weboldalunk felállításánál. Az első feladat megtalálni azokat a szavakat amikre honlapunkat építeni fogjuk. Ez az egyszerűnek tűnő feladat mégsem olyan könnyű, ha teljes körültekintéssel szeretnénk eljárni.
A vállalkozásunkkal kapcsolatban eszünkbe fog jutni, azonnal pár kulcsszó. Írjunk listát az összes lehetséges felmerülő kulcsszavakról. Ebben lesznek nagyon erős kulcsszavak és lehetnek nem annyira erős szavak. A kulcsszóerősséget a Google AdWords-be nézhetjük meg. Érdemes elgondolkozni azon is, hogy egy erős kulcsszóra, valószínűleg nagyon sok konkurens céged szintén optimalizál és nagyon erős lesz ott a verseny.
Például van olyan kulcsszó, amivel az első 50 pozícióba is nehéz bekerülni. Nem lehetetlen, mert senkinek sincs bérelt helye az első oldalon, de tény sokkal nagyobb befektetett munkába kerül előre kerülni ilyen esetekben. Lehet, hogy egy “gyengébb kulcsszóval” jobban járunk, hiszen azt kevesebben ütik be a keresőbe, de ha az első oldalon lehetünk vele, még mindig több látógatót tud hozni nekünk, mint egy erősebb szóra a 34. pozíció. Ezt minden esetben jól gondoljuk át, mert honlapunk sikeressége fog ezen múlni.
Nézzünk egy konkrét példát.
Vállalkozásunk fő profilja konyhabútorok gyártása.
Nézzük milyen kulcsszavak merülhetnek fel, ebben az esetben és hányszor ütik be a keresőbe.
-konyhabútor 60500
-olcsó konyhabútor 2400
-modern konyhabútor 1900
-konyhabútor árak 1900
-konyhabútor akciók 1000
-konyhabútor készítés 880
-konyhabútor Debrecen 880
-konyhabútor tervező 720
-konyhabútor ajtók 390
-konyhabútor Budapest 390
Láthatjuk, hogy ha a vevő agyával gondolkozunk, mennyi lehetőség van rákeresni a szolgáltatásunkra. És most csak pár, a legjellemzőbb alapsémát mutattuk be.
Ennél a példánál is láthatjuk, hogy milyen különbségek vannak bizonyos szavaknál. Ha a “konyhabútor” szóra optimalizáljuk a főoldalt, igaz hogy a legtöbben azt a szót ütik be a keresőbe, de valószínű, a teljes piac legnagyobb százaléka erre a szóra fog optimalizálni szintén. Ennek pedig az a következménye, hogy nagyon nagy verseny lesz az első pozíciókért és lehet, hogy sohasem tudunk odakerülni az első oldalakra. Főleg ha azt nézzük, az első oldalt és maximum még a következő oldalt nézzük meg mi is ha keresünk valamit. Tehát akkor 10, maximum 20 kiadó hely van ott. Viszont egy nem annyira keresett szóra pl. “olcsó konyhabútor” erre is érkezne havonta annyi érdeklődő, hogyha az első oldalon vagyunk vele, többet hozna a konyhára!
Érdekes játék a szavakkal, érdemes alaposan átgondolni. Itt fontos még az is, hogy az első helyen levő oldalak, milyen erősek, mennyi rámutató linkjük van például. Meg érdemes az oldalukat azért is átnézni, mert sokat lehet tanulni tőlük, hisz valamiért ott vannak a dobogón. Valószínű nem a szél fújta oda őket, hanem szövegben is optimalizálva van az oldaluk meg kinézetre és felépítésben is vevőbarát minden.
Ha megvan a főoldal kulcsszava, már csak a szövegbe kell jól elhelyezni őket. A legideálisabb ha ezek a tartalmak már úgy íródnak, hogy a választott kulcsszó köré épül a szöveg is. A szövegkörnyezet legyen eredeti, ide ágyazzuk be a kulcsszavas mondatainkat, de ne direkt módon, hanem legyen természetes hatású.
A kulcsszó a címben mindenképpen szerepeljen, ha lehet a mondat elején.
Az első bekezdésben is szerepeljen a kulcsszó és a teljes szövegben is többször forduljon elő. Az optimalizálás szempontjából 2-8% az ideális, de bőven elég az elején ha 2-3 % között van. Figyeljünk nagyon a kulcsszóhalmozásra, mert például, ha csak a kulcsszavakat írjuk be külön, vagy se eleje, se vége mondatokat rakunk össze a kulcsszóval, az szándékos halmozásnak számít. Mindezt csak azért, hogy meglegyenek a százalékok, az a google robotoknak nem fog tetszeni. A robotok a szinonimákat is tudják értelmezni, tehát nyugodtan használjuk a kulcsszavunk rokonértelmű alakjait is.
Ha a szöveg mellé képet is teszünk, márpedig minden esetben tegyünk, hisz ez is az oldalunkat erősíti, akkor a kulcsszót ott is írjuk be a kép megnevezésnél és az alternatív tagnál is.
Minden aloldalnál más kulcsszóra építsünk, a blogbejegyzéseinket is külön kulcsszóra írjuk. Linkajánlásoknál is rengeteg területre beajánlhatjuk azt a kulcsszavas blogoldalunkat, így igazából végtelen halmazt hozzunk létre a kulcsszóválasztás és egyben a linkajánlás területén is. A tudatos linképítésről pedig ebben a blogunkban olvashatsz.
Szerintem a kulcsszóválasztás szintén egy izgalmas nagy kaland! Ha a látógatóid agyával gondolkozol nagyon jó eredményeket fogsz elérni, Hisz a kulcsszavak fontosságát kár vitatni.
Egy jól megválasztott kulcsszó, óriási lépés a sikeres szolgáltatást kínáló weboldal, vagy webáruház felé!