A népszerű weboldalak, mindig a konkurenciájuk előtt járnak. Tudásuk, tájékozottságuk, szorgalmuk, tapasztaltságuk viszi őket előrébb versenytársaiknál. Ha megkérdezzük egy weboldal tulajdonostól mit szeretne a legjobban, valószínű „több ügyfelet”, lenne a válasza. Ezért a forgalom megszerzése a legfontosabb feladatunk, mikor elkészül az online áruházunk. Számos módon látogatókat generálhatunk webhelyünkre, ebből felsoroljuk a legfontosabb, szinte kötelező elemeket.
A népszerű weboldalak 9 nélkülözhetetlen alapjai
1. Optimalizáljuk a webhelyünket a keresőmotorok számára
A keresőmotorok mindig nagyon fontos tényezőt képeztek, a weboldalunk látogatóink eléréséhez. Ezért kell optimalizálni a webhelyünket, hogy a jól megválasztott kulcsszavakkal is látogatókat kapjunk. A SEO még mindig a leghatékonyabb módja annak, hogy honlapunkra ingyenesen forgalmat szerezzünk. Ez a webhely optimalizálás, mindenképpen időt és erőfeszítést igényel, de garantáltan megtérül. Óriási fegyver, hiszen minden egyes kulcsszó egy szabad útirány a weboldalunk felé.
2. Tartalom frissítése
A forgalom ingyenes elérése, az első lépés ami a létfontosságú feladat, de onnantól a folyamatos és mindig friss tartalom a lényeg. Hiszen a SEO szempontjából a naprakész, hasznos és releváns tartalom, az érték. Ha a tartalmunk ilyen és folyamatosan aktuális információkat tartalmaz, akkor nemcsak a régi látogatóink hűségét nyerjük el, hanem a keresőmotoroknak is nagyon rokonszenves lesz a webhelyünk. Hiszen látják, az állandó munkánkat, hogy foglalkozunk vele és fontos nekünk a látogatóink informálása. A népszerű weboldalak tudják, az új tartalommal, mindig olvasókat vonzanak és ezt minél gyakrabban teszik, annál jobban tudják növelni, a hozzájuk betérők számát. Így a közösségi média és a hírlevelek felé is mindig van kiküldésre váró anyaguk.
3. Könnyen navigálható utasítások
A népszerű weboldalak , mindig segítik a látogatóknak a tájékozódást. Ezek az egyszerű irányítási útmutatások, segítik a felhasználót vezetni a webhelyükön és ők sokszor követik is az utasításokat. Ez javítja a felhasználói élményt és a célok megvalósítását is. Ezeket a célokat mi határozzuk meg, hiszen egy cselekvésre felszólító gombbal, egy belső linkkel, egy felugró ablakkal vezetjük őket, a mi kívánságunk szerint. Ezzel nem csak tovább maradnak az oldalon, ami a Google szempontjából, egy nagy piros pont, hanem feliratkozókat, későbbi látogatókat, vásárlókat konvertál.
4. Összetett kulcsszavak használata
Ez ugyan a SEO része, de külön fejezete és sokan nem is tudják, mekkora lehetőség van benne. A legtöbben egyszavas kulcsszóra építenek a bejegyzésekben, pedig a legtöbb felhasználó többszavas kulcsszavakat ír be a keresőbe. Igaz, hogy ezekre a szókapcsolatokra nincs akkora keresés, de mivel sokkal célzottabb, ezért eredményesebb lehet. Egy rövid kulcsszóra, lehet, hogy több ezer keresés van havonta, de ott nagyobb is a verseny és tágabb fogalom. Egy hosszú kulcsszóval könnyebben megcsíphetjük az első helyeket és mivel célzott keresések, így a lemorzsolódás is minimális. Tökéletes lehetőség a népszerű weboldalak versenyében a labdába rúgáshoz.
5. Erős linkek amelyek a webhelyükre mutatnak
A visszafelé mutató linkek, amelyek más weboldalról, a webhelyünkre mutatnak, egyszerűen fogalmazva, a Google szavazatnak minősíti. Fontos, hogy a külső link mindig az oldalunkra értékes és releváns weboldalról érkezzen. Nem olyan régen, az ingyenes gyűjtőoldalaknál, sok ránk mutató linket lehetett szerezni. Ezt már a Google, szakemberek szerint, nem veszi figyelembe, hiszen mesterségesen generált szavazat. A weboldalunkat mindenképpen népszerűsíti az a lehetőség, mikor témával közös weboldalak vendégcikkel elhelyezik egymás linkjét, hiszen így átjárást biztosítanak egymás weboldalára, ami plusz látogatókat hoz. Itt is a legoptimálisabb a három, vagy több weboldal megállapodása, amit a népszerű weboldalak használnak. Ilyenkor nem oda-vissza link csere történik, hanem a Google szemében értékesebb, hiszen akinek adom, nem attól kapom vissza.
6. Folyamatos kísérletezők
Az ellenállhatatlan címsorok mindenképpen a jó szöveg legfontosabb részei, sőt a belépője. Ha nem meggyőző a fejléc, még a legjobb írásunk is olvasatlan lesz. Kísérletezzünk, ha az elvártnál kevesebb elérést kaptunk, változtassuk meg a címet. Sőt próbálkozzunk rövidebb és hosszabb írásokkal is, hogy megtudjuk, a mi olvasóink melyiket fogadják a legnagyobb aktivitással. Ezekre a kérdésekben, az analitikában kapunk választ, hiszen az elemzésekből tudjuk kihámozni, hogy melyik az az irány, amely felé nekünk indulni kell. Hiszen a látogatói igényeket kell kielégítenünk és ahhoz nagy segítséget az elemzésekből kapunk. A Google Analytics hihetetlen adatforrás, a weboldalunk forgalmáról, a látogatók szokásairól. Használjuk ezeket az információkat a legjobb stratégia kidolgozására.
7. Közösségi média, de haladnak a korral
A közösségi média az életünk része. A legtöbb ember azzal kezdi és zárja a napját, így hát ha vállalkozásunk van, kimaradni belőle, a legnagyobb felelőtlenség. Itt már nem is az a kérdés, hogy jelen vagyunk-e, hanem, hogy jól döntöttünk és a megfelelő közeget választottuk. Rohamosan nő a divat, lehet hogy a közönségünk már nem is ott van, ahol 2-3 éve még megtaláltuk őket. A népszerű weboldalak, tisztába vannak azzal, hogy a márkájuk melyik korosztálynak szólnak és azon a platformon keresik őket. Ha megtaláltuk a célcsoportunkat, ne felejtsünk el kommunikálni velük, válaszolni a kérdéseikre, sőt mi generáljunk beszélgetést. Hiszen a hozzászólások, aktivitást jeleznek, így még több embercsoportot elérhetünk általuk.
8. Törekednek a vírus tartalom létrehozására
Ha olyan tartalmat hozunk létre, ami vírusként terjed, hatalmas ember tömeget aktiválhatunk velük. Ez a tartalom pont úgy terjed, mint egy influenzavírus, az emberek egymásnak, hihetetlen gyorsan adják át. Ez témájában lehet, meghökkentő, felháborító, vitát váltó, de a legaktuálisabb információ is. Gondoljunk a https, GDPR, lázra. Mindig van valami aktuális dolog, ami jobban foglalkoztatja az embereket, így megugrik a keresés ezekre a kulcsszavakra. A megosztás is sokkal nagyobb lesz, egy ilyen nagy embercsoportot érintő posztnál. Ez is egy nagyon gyors, ingyenesen kihasználható látogató generátor, amit a népszerű weboldalak használnak is.
9. Offline marketing maximális kihasználása
Sokan hagyják figyelmen kívül, az offline marketinget. Pedig ennek is van egy szelete, ami az értékén túl, az online marketing felé terel és az viszont teljesen ingyenes. A számítógépek mindenhol jelen vannak, sőt a kezünkben vannak az okostelefonok által. Az offline marketing használata mellett, az online világban is nagyon sok embert el lehet érni, ha célirányosan tesszük. Minden marketingkommunikációs anyagnak, hangsúlyozni kell az URL címünket és ezzel kell csábítani az olvasót, hogy eljusson a webhelyünkre. Névjegykártya, fejléces papírok, prospektusok, hírlevelek, ajándéktárgyak, céges autó felmatricázásánál is figyeljünk erre. Így offline vonalon túl, sok online látogató is szerezhető.
A népszerű weboldalak előnye, egy olyan nyílt titok, mely mindenkinek rendelkezésére áll. A belefektetett munka és a naprakész információ megszerzése, az ami meghozza gyümölcsét. Tudják ahogy a divat, úgy a weboldalakat érintő aktualitás is lendületesen fejlődik. A szociális média algoritmusok is változnak és úgy változhat meg akár egy éjszaka alatt a keresőmotorok rangsora is. Ezt a dinamikát követik rugalmasan a népszerű weboldalak tulajdonosai. Ezt kell követni nekünk is, ha ebben az erős versenyben, mi is eredményeket szeretnénk elérni.