Általában weboldalra azért van szükségünk, mert komolyabb céljainka vannak vele, akár egy webáruház üemeltetése, akár egy vállakozás, vagy egy termék bemutatása. Miután elkészült a weboldalunk, idővel azt is szeretnénk, hogy a weboldalunkat meg is találják a világhálón. Ehhez folyamatosan fejleszteni kell a weboldal tartalmát, aktuális tartalommal úgy, hogy az értékes tartalom legyen. Ez a blog leginkább a SEO – honlap optimalizálásról szól feltételezve, hogy egy sikeres weboldalt szeretnénk üzemeltetni.
Sajnos a weboldalak jelentős része viszonylag korai fázisban megragad miután elkészült. Eleinte még csodáljuk egy kicsit, kattingatuk benne, tervezgetünk, megkérdezzük a honlap készítőjét, hogy a „weboldalunk miért nincs a google első oldalán”, aztán szép lassan magára marad és éli az életét, mint egy elszabadult műhold. Ennek jellemzően két oka van és csak az egyik menthető. Az a weboldal ami csak azért készült, mert a névjegyünkön jól mutat a címe, na ez reménytelen. Itt a vezetőségnek nem célja és a cég működésében nem kapott szerepet a weboldal és nem is nagyon fog, mivel a fejétől bűzlik minden. Menthető viszont a másik csoport, akik nem tudják, hogy mit kezdjenek a weboldalukkal és így logikusan tervük sincs a fejlesztésre, de nyitottak rá és nem veszik rossz néven, ha új partnereket vagy megrendeléseket szereznek a honlapjuknak köszönhetően.
Vissza az elejére.
Egy weboldal úgy készül, hogy van egy bizonyos mennyiségű szöveges és képi tartalom, ami ahhoz elég, hogy a honlap egyáltalán elkészülhessen. Általában ez a mennyiségű tartalom semmire sem elég, de legalább már van egy weboldaluk. Ebben a kezdetleges állapotban Google helyezésről beszélni időpazarlás. Ahhoz, hogy egyáltalán alapja legyen gondolkozni a jó helyezésről, aktuális, értékes és ez utóbbiból következik, hogy nagyobb mennyiségű tartalomra lesz szükségünk. Kedvcsináló bejegyzésnek indult, de már most gyászos a hangulat… Ez a tartalom „gyártás” lehet szenvedés és lehet örömteli is, szerecsére a Google algoritmus ezt még nem érzékeli és nem látja, hogy sokaknak ez mekkora gyötrelem. Ennek a kényszerű tartalom fejlesztésnek köszönhető, hogy egyre több témakörre keresve értéktelen találatokat kapunk, mivel mindenki csak a karakterek számát szeretné növeli – ahogy most én is. A tartalom mellett persze legalább ennyire fontos szerepe van a weboldal technikai minőségének és annak, hogy a megfeleő mennyiségű tartalmunk SEO szempontok szerint megfelelő-e? Erről majd még írok egy másik blogban, de nélkülem is rengeteg információt találunk a neten: SEO vagy honlap optimalizálás címen.
weboldal fejlesztés a jó úton
Szöveges tartalom nélkül nincs kulcsszó optimalizálás tehát készüljünk rá, hogy cégünket, de leginkább a szolgáltatásainkat és termékeinket a lehető legrészletesebben mutassuk be. Ami sokaknak egyértelmű, hogy egy asztalos bútorokat készít, mégsem elég. A Google azt a weboldalt helyezi előre a találati listában, aki nagyobb mennyiségű tartalmat publikált. Aki többet publikál a tevékenységéről, annak a weboldalát a látogatók is szívesebben lapozgatják és több időt is töltenek az oldalon, amit a Google is lát és értékel. Ilyen egyszerű ez.
Nézzük meg, hogy a konkurenseink, akik a Google első oldalán szerepelnek, milyen tartalmat mutatnak be és azonnal látni fogjuk, hogy nekünk mennyi van még hátra. Fontos, hogy ne számoljuk meg a karaktereket, nem másolni kell, sokka inkább csak kutati a témában, hogy tisztábban lássuk a mércét. Nagyon fontos, hogy tartalmat soha ne másoljunk online elérhető tartalmakból.
A weboldal fejlesztésének sarkallatos pontja az idő, amiből soha nincs elég, főleg nem a weboldalon gépelni. Erre számos vállalkozás kínál megoldást, szöveggyárak, klavitatúrafománok (ilyen szó nincs, ne keressünk rá) és sajnos fogadjuk el, hogy szükség lehet rá, ha magunktól nem tudunk tartalamat generálni, mivel szöveges tartalom nélkül nehéz, de inkább lehetetlen fejleszteni a honlapunkat.
miről és a hogyan?
A legtöbb kontrakérdés, mit írjak a cégemről vagy a termékemről? Asztalos vagyok nem írnok, mit lehet írni a fáról meg a bútorokról? Rengeteget! Bármit, amivel tartalmat generálhatunk és ami a megfelelő kulcsszavak is tartalmazza.
Maradjunk az asztalos szakmánál és fejből néhány téma, amivel minden asztalos fejlsztheti a tartalmát. Munka referenciák részletesebb bemutatása, mi volt a munka legnehezebben kivitelezhető része, mennyi idő alatt készült el, milyen eszközöket használt, azokról érdemes-e tippeket, tanácsokat megosztani másokkal, milyen faanyagokból készült a munka, azokról az anyagokról -tulajdonságaikról lehet-e többet is írni? Csak ez a néhány tipp rengeteg tartalmat sejtet és ezek kidolgozása minőségi ugrás a weboldal számára.
Hasonlóan az asztalos szakmához, minden más témában legalább ennyi tartalom készíthető, legyen az egy szállásadó, aki írhat a szobákon kívül a környék látnivalóiról, nevezetességeiről is. Minden téma számtalan új témának az alapja! A hogyan talán érdekesebb kérdés, mivel célszerű ésszel csinálni. Ez a blog tökéletes példa a rosszra, mivel nem célirányosan készült, azaz nem végeztem kulcsszó kutatást (most már mindegy) és nagyon kevés esélyem van rá, hogy a tartalom kulcsszavaira „weboldal fejlesztés” bárki is rákeressen.
Ez most 1-2 óra fölösleges munka volt és Google szemmel talán értéktelen is, mivel erre a jellegű tartalomra nincs piac, azaz csak elvétve keresnek ilyen tartalom után. Abból a szempontból mégis értéke, hogy láthatja hogyan nem kell fejleszteni, így mondjuk azt álszent módon: nekem megérte.
Minden szöveges tartalmunknak legyen valamilyen célja, azaz első sorban olyan témákról írjunk, amire van keresés, ami az embereket is érdekli. Életszerű példa, hogy ha asztalos lennék, nem írnék a fűrész fogainak élszögéről, de a faágak eloszlásáról sem. Lesz egy-két elvetemült, aki ezekre keres majd, de a többség biztosan nem.
Sokkal inkább írnék a fenyőfa előnyeiről, a bükkfáról, a konyhabútor készítésről. Ezekről mind-mind komplett doktorit lehet készíteni, hiszen a konyhabútor készítés mint kulcsszó, bármilyen szövegkörnyezetbe beilleszthető és bármilyen témában értekezhetek róla. A lényeg a kulcsszó és a sikeres kulcsszó – amit többen is keresnek – azokról készítsünk söveges tartalmakat.
Minél inkább örömünket leljük a tartalmaink fejlesztésében, annál könnyebben megy majd a gépelés, annál több érdeklődő talál majd az oldalunkra, annál több időt tölt el rajta, annál többen megosztják amit találtak, annál többen fognak rendelni és annál előnyösebb pozícióba kerlhetünk a Google keresőjében. Lényegében ez a lényeg.
A forrás végtelen, még egy porszemről is oldalakat lehet írni, egyetlen dolog véges csak, az idő… Ismerve a tartalom fontosságát, szívesen ajánlok szövegírót.
nem csak a betűk léteznek
A tartalom és így a weboldal fejlesztése nem csak a szövegezés mennyiségétől függ és nem csak ezekkel tudunk fejleszteni. Képek, videók és a hangulat. A tartalom fejlesztése nem arról szól, hogy lexikon stílusban kell kommunikálnunk, sokal inkább arról, hogy saját és lehetőleg egyedi stílusban szólítsuk meg a weboldalunk látogatóit. A szöveges tartalom fontos része a minőségi képek használata és non+ultra filmek használata. Logikus, hogy az a tartalom lesz sikeresebb, ahol ennek a hármasnak minél több emele megjelenik.
Eddig sem volt időnk, most aztán még annyira sem lesz, de „sajnos” ezek a tények. A jobb tartalom nyer! Szövegezésben a szövegyró, képi anyagokban a grafikus és videókban pedig akár a szomszéd Pistike is tud segíteni, aki a kis telefonjával felveszi a munka egyes fázisait, majd a kis pécéjén megspékeli néhány 3D wordart jellegű felirattal, egy-két csillanással (csak vicc) és feltölti a Youtube csatornánkra. Ki tudja, még egy Youtube karrier is lehet belőle.