Az üzleti blog minden vállalkozás számára haszonnal jár. Ha eddig kételkedtél fontosságában, az előnyeit olvasva rájössz, hogy kell és kész! Az üzleti blog a tartalommarketingnek egy nagyon fontos része és a legfontosabb tényező, hogy próbáljunk az olvasó és a látogató érzelmeire hatni. Fogjuk meg őket, először a lelküket, aztán a szívüket és később már a hitelkártyájukat is odaadják Neked.
Nézzük meg az üzleti blog legfontosabb előnyeit
1. Látogatókat hoz
Minden megírt és közzétett blog egy új lehetőség, hogy a keresőmotorok rátaláljanak a weboldalra. Ha pedig látogató jön a honlapodra és ott olvass, ezáltal sok időt tölt nálad, ami szintén google barát, hiszen ezáltal is előrébb kerülünk a listán. A folyamatos bloggolás és a friss tartalom mindig előnyt élvez SEO szempontból is. A keresőmotorok az új tartalmakat böngészik egy weboldalon, mikor heti rendszereséggel keresztülfutnak rajta. Minél több blogbejegyzést adsz a weboldaladhoz, annál nagyobb a google motorok keresési eredménye. Ha a versenyszférában a konkurenciádnak nincs blogja, egyértelmű előnyt szerzel vele szemben is.
2. Az optimalizált blogbejegyzés további forgalmakat hoz
Az üzleti blog megírása után, van egy nagyon fontos lépés. Optimalizálni kell az összes blogbejegyzést, különböző keresőszavakra. Ugyanúgy ahogy a weboldalon minden szöveget optimalizálunk, úgy az üzleti blog szövegét is keresőbaráttá kell tenni. Erre több segítségünk is lehet. Az ingyenes google alkalmazásokban ellenőrizhetjük, hogy az adott kulcsszóra, havi szinten hányan keresnek rá. Ezután a választott kulcsszót, vagy kulcsszavakat el kell helyezni a szövegben. A címben, alcímekben, a teljes szövegrészben, sőt a bloghoz kapcsolt fotó, alternatív megnevezésében is. De a kulcsszóhalmozást kerüljük el, mert azt a google inkább bünteti, mint értékeli. Ezek a szavak természetes hatást keltsenek a szövegkörnyezetben, ne legyen erőltetett érzés, mikor olvassuk.
3. Közösségi média előnyös szerepe a blogjainknál
Elengedhetetlen az üzleti promócióban a közösségi média szerepe. A közösségi médiában kapja egy blog a legnagyobb visszajelzést. Hiszen ha tetszik az írás, az olvasó azonnali reakcióiból látszik mennyire sikeres. A like és megosztások számából nyilvánvaló lesz, hogy értékes írást hoztunk létre. Itt is az analitika sok mindent elárul az üzleti blogbejegyzéseinkről. Hány emberhez jutott el? Hányan kattintottak rá? Ha esetleg az írás úgy gondolod jó, de viszonylag kevés ember nyitotta meg, akkor valószínű a címe nem volt kattintásbarát. Próbáld ki egy figyelemfelkeltőbb címmel és meglátod, olvasókat kapsz. Sőt ha a tartalma a blognak nem csak aktuális trendről szól, akkor később is bármikor meg lehet azt osztani, hiszen nem évül el. A közösségi média által elért emberek, a weboldaladnak is követőivé válhatnak.
4. Az üzleti blog tartalma, a hírleveleknek is jó anyagot szolgál
Ha már vannak feliratkozóid a weboldaladon, akkor nekik bizonyos időközönként küldeni szoktál hírlevelet. Az üzleti blog tartalma, az e-mailben küldött értesítéseknek is jó anyaga lehet. Így egy újabb indok, hogy miért fontos ez a blogírási forma és a látogatót miért navigáljuk a weboldalunkra, ahol állandó olvasóként feliratkozhat és ezáltal később vásárlókat konvertálhatunk belőlük.
5. Megosztható tartalom a közösségi médiában
Ha valaki olvassa a blogbejegyzésünket és tetszik neki, akkor megosztja a saját hírfolyamában, így új olvasókat, weboldal látogatókat szerezhetünk. Olyan tömegekhez juthatnak el ezek az írások, az olvasók által, amit mi közvetlenül, anyagi ráfordítás nélkül nem tudnánk elérni. Igaz, hogy a közösségi média like-ok, megosztások SEO szempontból nem számítanak, de bejövő linket ad, hiszen a közösségi médiából, talál majd a weboldalunkra a látogató, amit már a google robotok értékelnek és a helyezés szempontjából előnyös.
6. Az üzleti blog segít, elhelyezni több felhívás gombot
Ha megírunk egy blogbejegyzést, szinte kiállt valamilyen ajánlat közzétételére. Amit betehetünk minden üzleti blog közepére, vagy/és a végére.
- Ilyen ajánlat, felhívás lehet:
- Témához kapcsolódó-e book
- A tartalom elmenthető pdf formátumban
- Ellenőrző lista
- Infografika
- Videó valamilyen szolgáltatásunkról, vagy termékünk bemutatásáról
Ezek nagyon sikeres és erős konverziónövelő eszközök, ezért éljünk velük. Ahhoz, hogy ezeket az olvasókhoz eljuttassuk e-mail címükkel “fizetnek” érte, ami szintén ajándék nekünk. Ez nagy dolog tőlük, fogjuk fel úgy, hogy nagylelkűségükért cserébe tényleg valami értékes dolgot kell adnunk.
7. Több tartalom, amit később át lehet írni, kiegészíteni, módosítani
Ha már idővel szép számmal lesz blogbejegyzésed, amit ha később átcsomagolsz, kiegészíted, egy új bejegyzést készíthetsz. A hozzáírt szöveg új információkat tartalmaz, így az olvasó is új hasznos tartalmat kap, kevesebb ráfordított idővel. Mivel minél több a bejegyzésed és azokat különböző kulcsszavakkal látod el, ezért a számok törvénye alapján több látogatót is generál.
8. A vállalkozásod területén nagyobb szakértő leszel
Minél többet írsz, annál többet is olvasol előtte és nagyon sokat fogsz tanulni te is, ezen a területen. Mivel az olvasók kérdezni is fognak, utána fogsz nézni nagyon sok dolognak. Ez azt fogja eredményezni, hogy szakember vagy a területen és ez bizalmat ébreszt az emberekben. Mivel szívesen fordulnak hozzád tanácsért, később nyugodt szívvel vásárolnak is tőled, hiszen ha megvan a bizalom, akkor már könnyebben eladhatsz nekik bármit.
9. Hosszú távú tartós eredmények
Ha blogbejegyzéseid SEO-zva vannak, akkor folyamatosan, sőt az idő is nekik kedvez, a google robotok szemében, az értéke is nőni fog. Ez pontosan azt jelenti, hogy egyszer kell csak megírni, azt az blogot és folyamatosan új látogatókat, vevőket generál. Az üzleti blog mikor már nincs vele munka, akkor is hoz neked a konyhára, sőt akkor érik be igazán. De ehhez az kell, ami minden tartalommarketing alapja, hogy legyen értékes és az olvasok hasznosnak találják, még akár hónapok múlva is.
10. Az üzleti blog olvasóktól kapott visszajelzési, segít nekünk is a piackutatásban
A blogbejegyzéseink után az olvasók ha kérdeznek, az szintén egy nagyon jó kiindulási pont, hogy mire kíváncsiak, mire szeretnének választ kapni. Így a felvetett kérdésekből, új ötleteket szerezhetünk akár a következő blogbejegyzéseink számára. Mivel szerintem a téma kimeríthetetlen minden vállalkozási területen, azért ezek az olvasói igények, fontossági sorrendben az első helyen vannak. Sőt ez még vállalkozásunk fejlődésére is irányt mutat, hiszen olyan termékkört is kialakíthatunk, vagy olyan szolgáltatást is bevezethetünk, amire nem is gondoltunk, csak az olvasói kérdések vezettek rá minket.
11. Az üzleti blog erősítheti márkádat
Hiszen itt van lehetőséged megmutatni igazi személyiségedet, kicsit betekintést engedsz az olvasóknak az üzleted belső világába is. Mikor például bemutatod, a munkatársakat, ki melyik területért felel és ezt képekkel is illusztrálod, nagyobb bizalmat ébresztesz. Mert jobban megismernek téged is, mert nemcsak azt a terméket látják árcédulával amit hirdetsz, hanem a körítést is.
12. Alacsony költségvetésű
A legfontosabb ami egy üzleti blog mellett szól az, az hogy szinte ingyenes a reklámköltsége. Ami úgy gondolom nem egy utolsó szempont. Ha a vállalkozásodat te magad tudod így színesíteni, akkor is a belefektetett munkád megtérül, hiszen te is tanulsz, fejlődsz közben. Ha pedig szakember segítségét kéred erre a feladatra, akkor is viszonylag alacsony költségvetésből kijöhet egy olyan reklám, ami igazán nagyot szólhat és neked pedig nagy forgalmat hozhat.
Az üzleti blog itt felsorolt érvei alátámasztják azt, hogy a tartalommarketingnek ennek a formájára mekkora szüksége van, minden weboldal, webáruház tulajdonosának.
Pont úgy mikor az étteremben is nemcsak a húst kéred, hanem kéred hozzá a köretet is, sőt az uborkasalátát is. Így lesz a terméked és az üzleti blog egységes és teljes egész. Így fog a látogató is jóllakni vele és mivel emlékezni fog, hogy itt milyen jót evett, máskor is visszatér.