Blog

A tökéletes weboldal ismérvei

A tökéletes weboldal ismérvei

a tokeletes weboldal ismervei

Elkészült az áhított tökéletes weboldal, amire vágytál, már “csak” tartalommal kell feltölteni. Ez is egy izgalmas feladat, hiszen most fogjuk kiszínezni, az általunk választott szürke grafikai rajzot. Ha bizonytalan vagy az elején, nézelődj a neten, mert rengeteg weboldal lesz, amikből inspirációt meríthetsz. Akár konkurens cég weboldalait, vagy mintasablonok bemutatott oldalait nézegeted, keresd meg azt a vonalat ami illik a profilodhoz és tükrözi a te személyiségedet is. Igen ám, de ez is nagyobb körültekintést igényel, hiszen több szempont alapján kell eldöntenünk, hogy a weboldal mit tartalmazzon végül.

Kezdjük is a legfontosabbakkal, milyen egy tökéletes weboldal

1. Ki a célközönség?

Első lépésként, ezt a nagyon fontos szempontot kell figyelembe venni. A tökéletes weboldal kialakításánál figyelembe kell venni, milyen korosztálynak szánod termékedet, szolgáltatásodat, blogodat. A különböző réteget, más-más módon kell megszólítani, ezt ideális esetben a weboldal is tükrözi. Hiszen ha extrém hajvágás a fő profilunk és azzal szeretnénk kitűnni a többi fodrász közül, akkor valószínű a fiatalabb réteget kell megérinteni és nem az idősebb korosztályhoz szólunk. Tehát a tökéletes weboldal minden esetben célcsoportjához szóljon.

2. Gyors betöltés

A hozzád betérő látogatót pár másodperc alatt kell elvarázsolnod, a weboldal értékeivel, ahhoz, hogy ne kattintson tovább. Ha nagy felbontású képek, videók lassítják a betöltést, biztos, hogy nem fognak várni. Nem fognak várakozás közben mondókákat mondogatni, hanem csak  elmennek. Törekedjünk arra, hogy a képeket, konvertáljuk kisebbre, ez nem fog a kép minőségének rovására menni, csak gyorsabb képbetöltést eredményez. Ezt mindenképp tegyük, ha szükséges, mert a weboldalad gyorsabb betöltését eredményezi. Vannak erre is ingyenes tömörítő programok.

A jó logóválasztás fél siker. Ez lesz szinte az első, amit megpillant a weboldal belépésekor a látogató. Ezért fektessünk nagy hangsúlyt a választásra, tervezésre, nagyon jó ingyenes logótervező programok vannak, amik segítik az elképzeléseid megvalósítását, vagy akár ötleteket adnak. Hasznos még a logó alatt egy jó szlogent is megjelentetni. Ami jellemez téged, termékedet, gondolkodásodat. Már ezzel az egy mondattal is észrevétlenül nagyon sokat elárulsz magadról. Én azt mondom kötelező, hisz ezzel is több lehetsz versenytársaidnál, a weboldal küllemét, egyediségét tekintve.

3. Magunkról, vagy Rólam menüelem

Itt nagyon fontos, hogy ne azzal kezdjük, “Kovács Lajos vagyok, 1970. óta ablakok beépítésével foglalkozom” mert őszinte leszek, ez nem érdekel senkit.

De az, hogy:

“A legmagasabb energiabesorolású ablakok beépítését vállaljuk ,a legkorszerűbb technikával, rövid határidőn belül, 2 év garanciával.”

Ez már annál inkább érdekes és vevőcsalogató információ, főleg ha ez a weboldal, főoldala is.

Mindenképp olyan információt mondjunk magunkról, cégünkről ami a látogatót felcsigázza. Hiszen ő egy érdeklődő el kell kápráztatnunk valamivel, mikor a weboldal egyik látogatója lesz. Hatalmas a piac minden szakmában, minden területen az internetes világban, csak úgy tudunk majd kitűnni, ha mások vagyunk.

4. Értékes, hasznos tartalom

A tökéletes weboldal legfontosabb tulajdonsága ez. Törekedjünk arra, hogy mindig értékes információval lássuk el olvasóinkat. Ha a látogató hasznos tartalmat talál az oldalon, tovább fog maradni, hisz jól érzi magát nálunk. Biztos te is jártál már úgy, hogy valamilyen témában keresgéltél, a google listájából választottál és ott maradtál egy bizonyos honlapon sokáig, akár órákig is, mert faltad az információt. Vagy vásárlóként jó volt nézelődni a webáruházban. Na ez is ezért volt, mert megtaláltad a számításaidat, a weboldal kiszolgálta az igényeidet. Amit kerestél arra választ kaptál, de ez csak úgy lehetséges, ha van nálad, a weboldaladon kellő információ.

5. Külcsín, vagy belbecs

Itt nagyon fontos, hogy megtaláljuk az arany középutat. Mert hiába csili-vili minden a weboldal látogatásakor, sőt pörög, zörög a különböző animáció, én nem biztos, hogy ettől el leszek ragadtatva. Én vásárolni jöttem és nem egy hangos, színes, fesztiválra, vagy búcsúba. Ha például cipőt keresek az oldalon, akkor nem elszédülni szeretnék, hanem logikus instrukciókat követve, pár másodperc alatt már az én méretemben levő cipőket szeretném boldogan nézegetni. Ha a weboldal vezetne engem, kitalálva szinte a gondolataimat, oda ahova menni szeretnék.

Mert jó ez a vonal is egy webdesign, vagy reklámtáblákkal foglalkozó cég oldalán, olyan területeken, ahol ez a weboldal alapfeltétele a vásárlók igényeinek.

A vevők szeretik a kiszámítható, megszokott dolgokat, sokszor a kevesebb több, ebben az esetben is. Azt szeretnék, hogy a weboldal könnyen átlátható, követhető, kiszámítható legyen, mert a látogató akkor fogja otthonosan érezni magát nálunk. Gyönyörű, egyedi weboldalakat lehet készíteni effektek nélkül is.

6. Reszponzív

Már, csak ha ilyen a weboldal, akkor tudunk labdába rúgni a piacon. Nagyon fontos, hogy minden felületen felhasználóbarát legyen honlapunk. Hiszen a látogatók 70-80% mobiltelefonról érkezik, így nem mindegy, hogy ők mit látnak a telefonunkon, esetleg tableten. Nem csak a számítógépen kell jól megjeleníteni weboldalunkat, hanem ezeken az eszközökön is.

Ha úgy érzed elkészültél, értékes tartalommal feltöltötted és a külcsín és a belbecs is egyenes arányban van egymással, akkor elkészült a weboldal, hátradőlhetsz és jöhet a pihenés! Igen hátradőlhetsz! Jóleső érzéssel és büszkeséggel tölt majd el amit látsz. Igyál egy kávét, vagy teát, gyönyörködj benne ma és holnap új nap kezdődik…

… hiszen egy tökéletes weboldal legnagyobb ismérve, hogy sosincs készen, folyamatosan kell foglalkozni vele. Legyél naprakész a témában és írjál róla, akár egy blogbejegyzést, a lényeg, hogy gondozd. Pont úgy mint egy szép cserepes virágot, ami szintén folyamatos ápolást igényel, hogy szépüljön, növekedjen, virágozzon…

Scroll to Top