Van az a híres szállóige, hogy „Google a barátod “ és ez tényleg igaz, nemcsak abból a szempontból, hogy bármit megtalálunk amit keresőjébe beírunk, hanem más tényezőket figyelembe véve is a barátunk. Sőt hűséges, korrekt, igazságos barát! A te érdekeidet nézi, a legjobbat szeretné neked mint látogató, azt szeretné, hogy magasan a legjobbat kapd!
A Google robotok azokat a weboldalakat részesítik előnyben, amelyek felhasználó és olvasóbarátok. Egy dolgot szeretne a rendszer, a legigazságosabban sorrendbe tenni, a keresőszóra kiadott weboldalak listáját.
Na igen, de mi alapján dönt Google barátunk, ez a nagy kérdés?
Köztudott, hogy a Google 200-nál is több algoritmust vesz figyelembe, mikor felállítja az igazságos sorrendet. Sajnos ez nem egy előre megírt lista. Igaz ha az lenne akkor sem lenne könnyű végigzongorázni, egyenként az összes lépést. Így meg, hogy senki sem tudja pontosan, így csak olyan listák vannak, hogy mit nem szeret a google, meg hogy mi legyen mindenképpen a weboldaladon ami googlebarát.
Milyen a Google barát tartalom?
Már ezeknek az információknak a betartásával is nagyon sokat teszünk a weboldalunk jobb helyezésének elérésében. A lényeg, gondolkozzunk úgy, mint a google robotok.
De ők hogy gondolkoznak? Pont úgy ahogy mi is.
Ha meg kéne fogalmazni milyen weboldalt szeretünk, mit válaszolnánk rá?
- A weboldal legyen szép, tetszetős, valami fogjon meg benne, már az első pillanatban.
És ez azért fontos mert erre 2!!! azaz kettő másodperced lesz. Nem sok igaz, de ezért nagyon fontos az első benyomás, hisz kettő másodperc alatt, dől el hogy csak benyitott az “üzletedbe” vagy maradni is fog. - A nyitóoldalon érdemes arról írnunk miért minket válasszon a látogató. Mivel vagyunk többek a konkurenciánál. Milyen plusz extra szolgáltatásunk, termékünk van ezen a területen.
- Ha az első körön túl vagyunk, akkor a következő fontos dolog a tartalom. Hiszen nem mindegy, hogy mennyi ideig fog itt maradni nálad a nézelődő. Legyenek a megírt anyagok tartalmasak, szolgálják ki a látogatót minden tekintetben. Kapjanak meg minden információt a termékekről, szolgáltatásról és még annál is többet. A vásárló már nem csak vásárolni szeretne, hanem tudásra éhesen minden plusz információra vevő.
- Bármit írhatunk a témában, ami választ ad felmerülő kérdéseire, vagy hasznos tanácsokkal szolgál. Így a látogató nemcsak tovább marad a honlapodon, de a bizalom is előbb kialakul feléd, mintha „csak” a termékeidet szeretnéd eladni neki.
- Legyen akár céget bemutató weboldalad, webáruházad, vagy mondjuk akár gasztroblogger vagy. Mindhárom esetben rád is vonatkoznak ezek az íratlan szabályok. A google meghálálja azoknak az oldalaknak a kedvességet, amin a látogató sokat nézelődik, ezért a találati listán is előrébb kerülnek ezek.
Mivel lehet a látogatót ott tartani és vásárlásra késztetni?
- Ha szolgáltatást árulunk, arról kell minél több információt megadni.
Itt jön az a szempont megint, mi mit keresünk egy hasonló oldalon, ha szolgáltatást szeretnénk igénybe venni? - szolgáltatás részletes leírása,
- szolgáltatás pontos árai,
- szállítási költség és szállítási lehetőségek
- cím, elérhetőség, ezek mindenképp legyenek.
- blogbejegyzésekkel is színesíthetjük szolgáltatásunk oldalát, sőt ez ma már kötelező, mert a tartalommarketing fontos és elengedhetetlen része
- Pl. nyílászárókat beépítésével foglalkozunk. Akkor a blogbejegyzés szólhat arról is:
- Hogyan tudunk a fűtésszámlán spórolni, az általunk gyártott, beépített ablakokkal.
- Milyen környezetkímélő ablaktisztítási szerek, módszerek vannak?
- Már ezek olvasásával is tovább itt tudjuk tartani vevőinket. A google robot, pedig, azért hogy hasznos tartalommal szórakoztatod a látogatóidat, jutalomból előredob a listán. Ugye milyen jófej ez a google?
Én mondtam, hogy a google a barátod!
Lássunk egy-két konkrét példát. Ha webáruházunk van és termékeket értékesítünk, akkor is hasonló az elvárásunk, egy oldallal szemben.
- Részletes termékleírás, fontosak a termék adatai is, de egy jó szöveggel eladhatóbbá tehetjük a terméket.
- Pl egy vízalatti fényképezőgépnél, fontos a pixelszám is, de egy laikus számára még jobban eladható egy olyan szöveggel kiegészítve, hogy
-
Örökítsd meg te is a titokzatos víz alatti világ szépségeit, kincseit!
- kiváló minőségű termékfotók, minél több annál jobb, hiszen a vásárló itt nem tudja megfogni, megnézni a terméket, nekünk kell, ha lehet minden szögből, minden oldalról megmutatni
- Méret, szín, típus egyértelmű választása,
- Egyszerű kosárba helyezés.
- Ha vásárlás nélkül távozna a látogató, érdemes például egy felugró ablakban egy 5%-os kupont felajánlani neki.
- Még fontos az átláthatóság,
- könnyű kezelhetőség, ne kelljen keresgélnie semmit a látogatóinknak, de ezek úgy gondolom mind egy igényes weboldal alapjai, legalábbis ideális esetben azok.
Ilyen egyszerű és alapvető trükkökkel, sokáig itt tarthatjuk a látogatókat és nagyobb eséllyel vásárlásra ösztönözhetjük őket. Több információ láttán a bizalom is hamarabb kialakul a vásárlóinkban. Ezek a tartalom felépítésében fontos szempontok. Hogy még mire figyeljünk a blogbejegyzések kialakításában, arról egy másik írásunkban olvashatsz, ahol a SEO-barát szöveg alapvető szempontjait vesszük sorra.
A google is mint egy jó barát, azt szeretné, hogy mindenki jól járjon, a vevő is és az eladó is.