Blog

Miért kell blogot írnom?

A blog és a blogírás ma már az internetes vállalkozás fontos része. Sokan feltesszük magunknak a kérdést. Miért kell nekem blogot írnom? Hiszen van egy termékem, vagy szolgáltatást árulok, esetleg egy webáruházat működtettek. A vevők jönnek, a termékemet keresik, én eladok nekik, ők fizetnek és elégedetten távoznak. Nem vagyok én blogger minek akkor a sok “rizsa”? Kérdezheted jogosan magadtól és valahol igazad is van! De! Rohan a világ, ahogy fejlődik a technika, úgy változnak rohamosan a vásárlási szokásaink is. Így blogírás nélkül a vállalkozásod nem lesz annyira sikeres, hiszen a konkurenciádnál a blogos információkkal többet kap, így őket fogja választani.

Nézzük meg egy cipős webáruház milyen blogírást választhat.

Már nem csak az érdekel egy virtuális cipőplázában, hogy milyen fazon, milyen szín, milyen méret közül választhatok. Ha cipőt szeretnénk venni, arról is szívesen olvasok,

  • hogy milyen a legújabb cipő trend,
  • milyen praktikákkal tudom a cipőm életét meghosszabítani,
  • milyen szerekkel tudom ápolni,
  • melyik sztárnak van ugyanilyen cipője,
  • kik dolgoznak a webáruházban, a háttérben, akiknek nem látom az arcát,de szívesen megismerném őket,
  • melyik cipőt melyik ruhadarabbal ajánlott hordani,
  • a különböző cipőmárkák keletkezésének történetéről is szívesen olvasnék.

Láthatjuk, hogy én a vásárló, aki cipőért néztem be a honlapodra, még mennyi plusz információra is “éhes vagyok”.
A legfontosabb cél a blogírásban, hogy plusz információkkal lássuk el a vásárlókat és ezzel bizalmat ébresztünk bennük. Van egy régi szlogen.

“ Add el magadat és utána termékedet”

Ez a mondat az üzleti élet minden területén megállja a helyét. Nagyon fontos mondat most ez nekünk, hiszen a blogolással fogjuk eladni magunkat. A látogató feljön az oldalunkra körbenézni, nem vásárlási céllal jön, csak úgy, megakad a szeme az egyik blogcímen, olvassa, onnan már vezeted is tovább egy belső linkkel egy másik írásodhoz.

Megfertőzted! Marad még egy ideig, csak olvas, majd távozik.

De nem vett semmit, mondod Te!
Na és, mondom én?
Nyugi, vissza fog jönni!
És tudod miért?
Mert emlékezni fog rád, az írásaidból és ha cipőt szeretne venni, már célzottan téged keres.
Ilyen egyszerű.
Ugye megvilágosodtál?!

Mire figyeljünk a blogírásnál?

Ha csak egy mondatban írhatnám le, akkor azt mondanám, hogy Értéket közvetíts!

  • Nagyon lényeges, hogy a mondandód minden esetben érdekes legyen az olvasó számára.
  • Hasznos információval lássuk el a látógatót.
  • Legyen egyedi a stílusod.
  • Legyél akár meghökkentő.
  • Legyél nyugodtan vicces
  • Legyél naprakész.
  • Értsél ahhoz, amiről írsz.
  • Ha nem vagy otthon benne, akkor olvass, olvass, olvass előtte mindent a témában és már szakértő is leszel!
  • Hogy milyen egy SEO-barát szöveg, azt egy korábbi blogírásunkban elolvadhatod.

Egy idő múlva ki fog alakulni egy bizonyos olvasótáborod, akit érdekel a terméked is, hisz ha jól csináltad blogjaid relevánsak a profilodra nézve. Ha pedig már van egy “rajongó táborod” később bármit eladhatsz nekik. Ez a blogírás lényege, hogy bizalmat ébresszünk a látogatóinkban. Önzetlenül adjunk neki olyan tudást, aminek esetleg nincs a birtokában és ő ezért nagyon hálás lesz neked!

Hiszen megvan a bizalom, tudják mire számíthatnak, megbíznak benned és ezért a terméked mellett is vakon leteszik voksukat!

Scroll to Top